fredag 26 december 2008

Vintergräs en magisk syn

Idag när "Skogarnas Konung och jag skulle ta en tur ner på stan så gick vi gångstigen till garaget för att hämta Belmondo. Då såg vi gräset i slänten nedaför skolan. Vågigt med hälften av gräset vitt av frost och resten grönt. Om det var vinden som gjort gräsmönstret eller tyngden av frost i kombination av blött gräs vet i katten men det var vackert. Jag fiskade upp min lilla Sony (kvinnans kamera egentligen, men jag brukar ha den i innerfickan för att den är så liten och bekväm) Smack på med en blixt och kolla vad festligt. Idag har jag fått 12 kommentarer och jag har inte vågat kolla hur många unika. Tror ni att jag hinner upp till 100 på en dag före nyårsklockan klämtar? Jag hoppas detta. Dyker ner över puzzlet på köksbordet igen men återkommer när stillheten lagt sig över lyan. Kram så länge

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Effektfullt!

stella sweden sa...

Skulle va kuuul om du U frugan dök upp på de nyårskalas ja ska på! Kraaaaaaaaaaaaaam!

Anonym sa...

pyret; Jäpp och väldigt konstigt hur gräsforerna hade bildats?

Stella lilla, pappa B går ALDRIG på party på nyårsafton! Hemma gäller just den dagen. Annars valsar jag gärna runt i gladaa vänners lag, så kom igen. Men jag tackar för omtanken i alla fall. Läs nu om pepparkakshuset vet´ja

stella sweden sa...

Näää...de tänker ja inte göra förrns i övermorgon!