fredag 23 januari 2009

Fågelskådarna som fått pippi....


STOPP! säger de grönbyxade fågelskådarna då man vill bygga vindkraftverk nere i Torslanda. Det är konstiga figurer, fågelskådarna. Detta säger jag med risk för att åyo bli anklagad som rasist av torskfiskande samer i Göteborg.

Jag vet inte om ni tänkt på det men så fort någonting skall byggas eller iordningställas i vårt land så fram ur buskarna dyker det upp små gröna män och kvinnor med kikare och teleskop som är lika långa som de själva. Med axelväska och block i handen kryssar de i sina upptäckter runt om i vårt land? Och alltid så hittar de någon verkligt sällsynt art på någon gren eller i någon sumpmark. Är det inte fåglar så är det grodor, salamandrar, flugor och spindlar som bor och lever på just den plats där de nya skall färdigställas. Man blir trött på sånt, i alla fall jag.
pappa B

1 kommentar:

Peace in mind sa...

eller någon utsikt som råkar skymmas...händer faktiskt här helt nära mig, och jag blir matt. Vilken sorts energi ska egentligen vara ok, för någon måste vi ju ha!

(Min utsikt kommer såklart inte att skymmas.)