måndag 16 mars 2009

Bomber och granater från alla håll och kanter...


Det här är vår lilla "Prinsessa", loppan när hon är mest uppspelad vid frukostbordet. Den här bilden lade jag över på en bildbyrå i USA. En timme efter det att bilden lagts ut på mitt konto kom reaktionen. Ett 20-tal förargade människor, damer och herrar undrade hur jag kunde lägga ut sådana hemska bilder på mitt eget barn.? Att lägga ut bilder på andras barn skulle visst gå bra men mina egna ungar skulle skyddas till varje pris. Jag svarade med ett gruppmail att dessa fördomsfulla, i mina ögon sjuka människor skulle förpassas direkt till ett ställe som är betydligt varmare än Mallorca. Efter detta svar hördes ingenting...
Det har bombats i Göteborg i natt, två rejäla smällar har det visst förekommit.
Sverige vann sista stafetten i skidskyttet, i Kanade igår kväll, mest kul för junioren Fredrik på näst sista sträckan, hurra!
Schlagervinnaren skall inte ut på turné, bra.

Ett litet visdomsord från den heliga skrift;
"Försök inte verka vis när du skall sköta ditt arbete,
och spela inte förnäm när du är i svårigheter.
Bättre den som arbetar och får överflöd på allt,
än den som går och skryter men saknar mat".

ur: Jesus Syraks vishet

Med detta lilla stycke vill jag visa alla mina bloggarvänner att även om jag är en sprattelgubbe av stora mått så sneglar jag i skriften ibland. Förmodligen mer än de som borde göra det.
Just nu lyssnar jag på radion där man spelar första akten ur en uppsatt minnesshow för vår goa gubbe Kent Andersson. Han var ju både djup och lätt som en plätt. Hisingesonen, född i Rambergsdalen.
pappa B

Inga kommentarer: