måndag 30 mars 2009

Nu räcker det....

Här har några journalister med politiska aspekter spelat in uttalanden från Sverige Demokraternas möten, runt 90 minuter inspelning med några, i deras ögon rasistiska uttryck. Detta tar Sveriges television nu fasta på och det förs ett herrans liv riktat mot SD.
OK, jag sympatiserar inte med det partiet, inte med några andra heller för den delen. Men ni skall veta att jag har hört stora, relativt högt uppsatta damer och herrar till höger, vänster, KDS:are, centerpartister och folkpartister och sossar säga betydligt värre saker om invandrare än de man hört från de inspelningar som man gjort hos SD.
Personligen så är jag helt överens med flera 100.000 svenskar, araber, kurder, juggar i olika konstellationer, finnar och polacker, att nu räcker det med nya invandrare. Först skall vi ta hand om de som finns här, se till att de kommer ut i arbetslivet, får en chans att leva utan sociala skyddsnät i form av bidrag både hit och dit. Och med handen på hjärtat hur sköter vi om våra "egna" pensionärer, ensamtående mammor och pappor. Det är ett djävla daltande med våra invandrare det kryper inte jag under stolen med. Flera av mina invandrarvänner tycker likadant, de som kom hit för flera år sedan och har kämpat till sig både arbete, lärt sig svenska och även startat egna företag.
Många skulle vilja säga det här men är rädda för att stämplas som rassist. Ni som tycker att mina tankar just nu är rasisstiska, fram med stämpeln och tryck till den i pannan på mig direkt. Jag kommer omedelbart att gå till motattack och förkunna att ni vet inte ett skit om vad rassism är i så fall.

Hela den svenska regeringen, oppositionen och samtliga kommunala och statliga instanser borde få upp ögonen och se att det räcker nu. Sverige är inte hela världens samvete och den gamla sagan om moder Svea har tagit slut för länge sen. Tanten har ingen mjölk kvar i brösten, fattar ni inte detta?
Nu skall jag gå och slåss för mina barns skolgång, och hör sen!
pappa B

"Den som redan bestämt sig tål inga goda råd"

3 kommentarer:

Anki sa...

Hej! Det var längesen.
Skrattade så gott åt det svaga kaffet som kokades om och om igen=)
Rensade magen. Ja ibland är det nyttigt att få rensa lite, men här kokas inte svagt kaffe:-D

Tessan sa...

Tack dsamma kära du :)
Tar och snor dina frågor i inlägget nedan .... ;)

tim sa...

go go pappa B!