torsdag 23 april 2009

Jag tog mig en tur ner till centrum...

Det vackra vädret gör att det är rätt mycket liv och rörelse nere på Angereds Centrum. Alla invandrarna går man/kvinna ur huset och de få svenskar som bor här vagar sig också ut i solskenet. På bankarna är det alltid fullt. Här har några juggegubbar vet inte riktigt från vilken del av det forna juoslavien som de kommer ifrån, men skit samm jag känner ju dem alla tre och brukar byta några ord med dem när vi träffas. Chicco heter i alla fall hunden, en trevlig blandras som alla vill klappa. Salomon N´tuve silvermedaljören vid EM i boxning vill alla tjejer snacka med. Salomon är en trevlig kille som gärna stannar upp och snackar lite med både unga och gamla fans. Jag skrev nyligen ett lågt reportage om han och hans stora familj i den lokala tidningen.
Uppe, högt över fiskmåsarna och duvorna på torget gled en kärra iväg mot solen i söder. Visst ser det mysigt ut och det rycker faktiskt i "ut-och.-res-nerven" på de flesta. En redig penisförlängare gled in med halvljuset på och två små skinntorra invandrare hoppade ur. Jag undrade i min ensamhet på bänken där jag satt hur fan de nådde ner till gaspedalerna och samtidigt kunde se vägen. Men..det kanske det var därför som de var två. En skötte pedalerna och en orienterade. Nåväl varken snygg eller miljövänlig utan bara råtuff.
"Gissa vem" kom och hälsade på i kväll. det var roligt att träffa honom, det var ett tag sedan. Han 'är supertränad, flintis med tvättbrädemage och muskler som vill ut under t-tröjan. Jämfört med honom ser man ännu mer ut som ett vrak....fast det är klart jag leder ju med 15 år.
pappa B

"Tiga skiljer vänner åt"

9 kommentarer:

MissC sa...

Hahaha.. Vilken kul beskrivning av bilens förare ;)

Annelie sa...

Ordspråket väcker vibbar i mig.

Pappa B, jag tänker och tänker säkerligen alldeles för mycket.. min lilla (med betoning på mkt lilla) samling av dikter..jag känner mig som ett litet barn. Velig, osäker. Vill bara berätta det, att min tystnad beror på osäkerhet och tankar, även en skvätt rädsla. så nu vet du det, att jag inte är otacksam och fräck utan bara liten, rädd och jävligt osäker.
kram//Annelie

IronGirl sa...

Och vem fan bryr sig om miljön? Vi ska ändå dö så jorden kan väl gå under om den vill?

Anonym sa...

Tusen tack för din award!!! Älskar bilden, är det du som tagit den?

pappa B sa...

Annelie, ibland är det bra att vara lite rädd...oftst är det de personerna som är de starlaste när det verkligen gäller något.

Irongirl, sluta nu var motvalls kärring hela tiden...*s*

weirdo, självklart, jag tar alla bilderna på min blogg själv. Skulle jag lägga ut någon bild som inte jag tagit själv så lägger jag ut en byline på fotografen

IronGirl sa...

Men alltså lilla skrutt gubbe... det är sant? Jag är ärlig.. Jag kan jobba och lura i folk hur miljömedveten man ska vara men att vara det själv.. nä..

Förövrigt är det IronGirl med stort G inte litet.

Znogge sa...

Jag gillar när det är folk ute så staden och samhället får liv!

Skatan sa...

Underbar stads-vår-vandring... Solglasögonen åker på här framför... skärmen... av bara farten. :-)

Pappa B sa...

En skata i solglasögon är alltid läckert, året runt faktiskt...*s*

Znogge..det är komstigt men svensken är bara flanörer när de är utomlands. Här hemma trycker man ofta bakom gardinerna, knepigt och mycket synd tycker jag.