tisdag 19 maj 2009

Superkrögaren som steg in i modebranschen har anslutit...

Jag lyfter på kepsen med riktning mot potatisens huvudstad. Där mitt i blasten bor han, mannen det svänger om. Med vacker kvinna och små troll. Lever sitt liv där det är varmt och skönt och helst under vattnet. En knepig typ, eller hur? Jag funderar ibland hur han hittade sin vackra fru. Måste i ett obevakat ögonblick lyfta på kjolen hennes och kolla så hon inte är en sjöjungfru. Men det är klart, han är en mästare vid spisen, stark som en mindre björn kör en svart (alltid vältvättad) BMW flera hundra TDiTurbo, express targa super med breda däck och så har pojkdjäveln tagit steget in i modebranschen. Är ju inte konstigt att kvinnorna faller som små kubbklossar för han. Jo, lite konstigt är det allt. Han är svensk!

Den här snubben hade ingen BMW flera hundra men en 3-växlad cykel. De hade han parkerat och låst innanför de bruna dörrarna. Sen satt han vid bordet på sin pall klockan 20 minuter över nio och fram till klockan 21.00 på kvällen. Har ingen aning om vad han jobbade med och det vet i tusan om han hade det själv heller. Kanske satt han och vaktade reklamaffischerna?
Detta är förmodligen världens minsta järnhandel. Några burkar 5-56, en liten påse med skruvar och en likadan med muttrar. En tång och lite annat smått och gott. Jag tänkte köpa påsen med muttrarna då flera människor påstår att jag har en del lösa skruvar. Dumt att jag inte gjorde det med tanke på att en Mutter lirade fiol på Operan i Göteborg igår. Vi hade kanske kunnat gänga oss? Nu börjar faktiskt dagen komma in i andra andningen, jag skall bromsa upp farten lite och koka mig och kvinnan en kopp te. Sen blir det den maskinella sängen där både knopp och ben kan hissas upp och man ligger som en halft ihopfälld fällkniv. På morgonen när man stiger upp så ser man ut som en modern häftapparat och det tar mellan 2 - 3 timmar att återkomma i rätt position för att få på sig byxor och tröja. Det är därför jag inte kommer igång med blogganmdet så tidigt för när jag tar mig upp på stolen vid datan så når inte händerna fram till tagenbordet....
pappa B

"Med något skall man fördriva tiden, sa mannen, som pryglade
kvinnan medan det regnade"

2 kommentarer:

evelina sa...

hehe jo otur, bättre lycka nästa vecka kankse :P

pappa B sa...

sov så gott lilla vännen
kram