lördag 27 juni 2009

Vilken härlig dag....

Klocka femtorn minuter över 10 var det +28 i skuggan på balkongen. Jag har traskat runt nere i ett kokhett Göteborg, druckit en sval öl på Palace uteservering och handlat det som skulle handlas. Nu sitter jag hemma och svettas. Massor av glada människor i stan. Kvinnans syster kom på besök då de två pep iväg som en avlöning ner till uteserveringarna och skyltfönstren. Jag väntar på att solen skall sänka sig lite sen blir det långa rundan med stavar. Har gnetat ihop 7688 steg nere i stan så jag kommer nog upp i nästan 15.ooo innan dagens är slut.Vicks isbjörnsflickor hade inget drömjobb i +35 nere vid Gustav Adolfs torg.
Åt lite Thaimat nere i stan så nu blir det bara ett äpple till mellanmål och det är inte fy skam det heller. Ett halvt glas (hur fan jag nu skall kunna dela på ett av glasen)med Elovena mellanmålsdryck, Havtorn och aprikos en förunderlig dryck som får hela gubben att må som två prinsar. That´s it. Kolla vilka brajtingar jag hittade? Och mitt ibland alla vackra flygvärdinnor (Årets dansdrottning nr 1, Annika Sjöö längst ut till höger i bild) så hade det smugit sig in en Ubåtskapten från forna Tjeckoslovakien. Snacka om katt bland hermeliner....
Natruligt passade pappa B på att få sig en liten kramstund med två av snyggingarna. Lägger in en stor bild givetvis för att retas med greven där uppe i Hälsingland. Inne på "femman" är det alltid tryck, både på gott och ont. Personligen mest på ont då någon stal en Nikon D200 för mig där i fjol. Flera gatumusikanter ställer upp och visar framfötterna här inne och den här lilla tösen hon spelade ihop lite semesterpengar på sin fiol. Riktigt duktig, och mycket modigt att ställa sig mitt på torget och lira klassiskt. Det krävs det en hel del mod för att göra. En stor applåd från pappa B Hur som haver så är man nu återbördad hem till stillheten i Angered. Här flyger svalorna lågt utanför balkongen och jag har just brottats med mig själv om jag skall skippa stavgången och ta mig en wirre på balkongen istället. Men...självdiciplinen vann och jag väljer stavgången först och wirren efteråt, kanske. Vem vet jag kanske droppar in en stund till innan mörkret lägger sig över pappa B och hans lilla familj. Vi får väl se.
pappa B

3 kommentarer:

Ingmarie sa...

Gubben hälsar tillbaka att det var den bästa fotbollsmatchen på flera år!!!!!!Och han tittar alltid på just FOTBOLL!

Kram från mig!

Järnflickan sa...

Låter fint med wirren efter stavgången.

Själv hade jag velat ta en promenad på stranden och blaska fötterna i vattnet. Men har ingen att göra det med så jag sitter inne istället.

Så du har passat på att vara ute en sådan vacker dag? Vackra smala kvinnor.

Järnis sa...

Förövrigt hade jag med velat vara en Vicks björn så länge jag fått betalt.