torsdag 7 januari 2010

Dollar, euro eller sloty?

Ja det är frågan det. När dollarn rasade ner i träsket var jag mycket nära att ta steget in till banken i Hjällbo och be om att få ta ett banklån. Såg pålötsligt mig som en ny Wallenbergare och skulle få chansen att göra ett riktigt klipp på dollarmarknaden. Men innan jag fick tummen ur så hade ju dollarna klättrat upp en bit igen och den största förtjänsten hade gått mig ur händerna.
Har nu tänkt hålla ögonen och öron öppna och så fort jag hör någon bankorre spela så rusar jag direkt till banken och lånar pengar. Jasså går det inte? Jo jag har sett och hört att det i dagens läge finns goda chanser att göra detta. Även för en ålderstigen lagomt lönnfet man från övre norrlands inland och fjälltrakter. Pappa B mannen som skall bli landets nya Wallenbergare...
När jag vaknade för ett par sekunder sedan så slog det mig ( aj! )att jag faktiskt hade en lika gammal bankbok som jag själv. En gång i tiden, när vår herre rultade omkring i kortbyxor, hade jag 34.65 på den och med åren som gått så borde det nu finnas betydligt mer pengar att plocka ut. Nu gäller det bara att hitta boken. Har en svag aning någonstans i bakhuvudet (där finns det mest plats) att en av våra greyhoundsvalpar åt upp den 1993, men vi får väl se. Ner under täcket med er nu och tänk inte mer på banklån. Natti natti.
pappa B

Inga kommentarer: