torsdag 28 januari 2010

Grattis Karl och Karla!


Jag undrar om någon av dessa killar heter Kalle? Karla är nästan uteslutet.

Idag har Karl eller Carl och Karla eller Carla namnsdag. Visste ni om att det är 338.900 svenskar som heter Karl? Namnet Karl betyder ursprungligen fri man. Av dem är det 116.200 som har det som tilltalsnamn. Det har använts som kunganamn sedan 1161 när Karl Sverkersson (låter som en rejäl snickare från Bromölla)Karl VII, blev regent.
Karla är den feminina formen av Karl och det är banne mig ett rätt så ovanligt namn må jag säga. Karla står således för fri kvinna och det är endarst 2.300 Karlor i Sverige. En av dem känner jag. En rejäl dam nere i skåne, som har mod i barm och kraft i arm. Gift med en av mina filmande vänner. Den bäste Karl jag känner är kvinnans brors lille grabb, Kalle. En lintott med humor, stort hjärta och en motor som alltid går på högvarv. Borde bli nästa kille på kaviartuben. Grattis min Karla och min Kalle! Grattis ni andra Kallar och Karlor också, för den delen.
pappa B

4 kommentarer:

kockajäveln sa...

haha man vet aldrig..Han den rödhårga kanske heter karla som artist;)

pappa b sa...

Hej Chiligrabben, håller med. Man vet aldrig var räven stryker omkring ha ha ha

Lillsnörpa sa...

Det var en härlig bild! Får mig att längta efter VÅR! Tänk vad många Karl-ar vi har i detta land :) /Lillsnörpa

pappa B sa...

...och många små lillsnörpor också, tack och lov.
kram