tisdag 2 februari 2010

Nerputtad från tronen?

..tror ni inte att länsman Fredriksson hivade upp en abborre på 495 gr idag. Därmed puttade han ner mig till silverplatsen. Rak i ryggen och med avtagen toppluva bugar jag djupt och grattulerar. Naturligtvis känner jag mig besegrad men ej slagen. Kommer att sitta ute på isen tills den blir 3 cm tjock för att återta tätpositionen på topplistan...hans tre "borrar" skulle förevigas så jag passade på att lägga till min med, bara för att visa att jag slipper visa snoppen för katten....värre gick det för den här killen. Han som dessutom har huset fullt av katter han får det inte lätt. Fisk? Inte ens ett litet napp. Betydligt bättre gick det för kärringa hans, Sissi hon fick i alla fall dagens kraftigaste hugg (både jag och Kenneth såg hur hela spötoppen böjdes) med firren han tog med sig både kroken och en bit av reven. Det bedömmer vi som halvt godkänt...här sitter hon och käkar nötter. Damen "gräddbantar" eller vad metoden nu heter. Sakta men säkert tunnas hon ut så det verkar ju funka. Men att sitta och käka nötter på en skrylla i pinande vind på en sjö, det är banne mig bättre än både SPA och andra lyxmetoder.-Vill ni smaka, frågade hon vänligt? Nej tack vi käkade smörgås med ost och Falukorv och svepte två stora muggar kolsvart kaffe. Vår trogne följeslagare, mister MacMyra kunde inte haka på idag. Honom har tandvården rotfyllt ända ner till fotsulorna.
pappa B

2 kommentarer:

Synnøve. sa...

Härligt med pimpelfiske. Funderar på om man ska våga sig ner på Nuguren.

Ja nog funkar det med gräddbantning alltid. Men jag älskar ju mackor med falukorv och prickikorv på så...

Mac Myra ja, han står i vårt barskåp ser jag....
Fast utan rotfyllning hihi...

Ha en fin dag.
Här ska jag ut för andra gången idag och skotta snö. Snöstormen viner runt huset. Mysigt när man är inne.
Klems Synnöve.

pappa B sa...

jag blir banne mig avundsjuk på dig och ditt Norge. Detta, världens vackraste land som ligger så nära och ändå så långt borta.
Vill upp dit och fiska i sommar/höst. Vi får väl se, jag kanske knackar på dörren, vem vet :o)
klem tebax