fredag 5 mars 2010

Från och med idag är det LCHF som gäller!

..ja egentligen tjuvstartade jag redan igår, lite lätt bara. Från och med idag, med en matchvikt på 91,5 kg (har klarat mig ganska bra ändå, startade vanliga bantningskuren i fjol från 97,5)
Det blir till att baka mandelbröd så jag har i skryllan då vi ger oss ut på isen, senare idag. Först skall jag leverera ett par bilder från Dr Fries Torg ner till tidningen, sedan blir det Surtesjön.
Två av "Skogarnas Konungs" och mina nya, goa vänner, Sissi och Redzo har tagit bort massor av kilon sedan de startade med LCHF-metoden, de mår bättre rakt igenom. Likaså "Prinsessans" gudmor. Nu tar jag steget in i gräddens, smörets och äggets värld. Bort med kolhydraterna! Mål nummer 1 är att smyga ner under 90 kg, sen höjer vi ribban och när gubben är nöjd hoppas jag att den digitala vågen visar 85 kg. Var nu med och håll tummarna. Jag vet att jag kommer att fuska, men jag skall försöka hålla det på en liten nivå. Det stora målet är att städa bort 6,5 kilo från min ålderstigna kropp. Sega och svårtborttagna kilon. Nu kör vi så det ryker
pappa B

Inga kommentarer: