onsdag 24 mars 2010

Idag smäller det! TUR2010 öppnar portarna ut i världen.

Landets i särklass roligaste mässa, Turist- & Resemässan TUR2010 öppnar sina portar idag. Först är det fackfolket och media som invaderar Göteborg och Svenska Mässan och under lördag/söndag är det allmänhetens tur att se sig om i världen. Hela världen ja, det kan man faktiskt göra på TUR-mässan. Allt sedan starten 1984 har detta varit den gladaste och roligaste mässan i landet och att den skall ligga kvar i Göteborg (Sveriges framsida) även i framtiden, det råder det ingen tvekan om.
På nätet är mässan redan i full gång. Inte mindre än 300 olika erbjudanden med flera tusen rabatterade resor, upplevelser och hotellnätter finns ute på mässans sajt under konceptet BookTUR.
– På BookTUR får besökarna chansen att i lugn och ro bestämma sig för en resa som de sedan köper under själva mässan. Erbjudandena är kraftigt rabatterade och det är först till kvarn som gäller. Jag väntar mig rusning till de olika utställarna som säljer resorna, säger Per Magnusson, biträdande mässansvarig för TUR. Tanken med BookTUR är att ge ett mervärde för besökarna till TUR, genom att utställarna erbjuder rabatterade resor på mässans sajt. Konceptet väckte stort intresse när det introducerades förra året och flera hundra resor såldes inom loppet av några timmar. I år är erbjudandena ännu fler.
– Redan innan mässan är igång har vi kommit upp i cirka 300 olika erbjudanden med totalt flera tusen resor, upplevelser och hotellnätter, säger Per Magnusson.

att glida runt i en liten roddbåt i någon av alla de fina slottsparker som delar av Tyskland har att erbjuda är ett mycket bra alternativ för dem som inte vill bränna näsan nere vid medelhavet.
– TUR lovordas både av branschen och allmänheten. Men vi får inte slå oss till ro, säger Per Magnusson.
– I ett första steg vill jag göra TUR ännu mer affärsmässig. En av mina viktigaste arbetsuppgifter blir därför att skapa möjligheter för både utställare och besökare att ha fler och lönsammare möten under TUR. Satsningen Meetings@TUR blir till exempel dubbelt så stor i år.
Johan F Lundberg lämnar Svenska Mässan för att bli VD för Halmstad & Co AB.
– Jag har haft 14 fantastiska år på Svenska Mässan. Nu ska det bli spännande att gå vidare och få vara med och utveckla Halmstad som destination, säger han.

Pappa B kommer sin vana trogen att befinna sig i händelsernas centrum under årets mässa och rapporter kommer givetvis att trilla in här på bloggen. Jag hoppas att ni hänger med.
pappa B

3 kommentarer:

Anette sa...

Jag hänger med och ser fram emot rapporterna. Älskar resor och har 2 st att se fram emot i år. Portugal i maj och Sardinien i augusti. Ha det bra/Anette

Anonym sa...

Hej när Jag läste Din rubrik TUR 2010 öppnar portarna tänkte Jag äntligen så kommer turen fram. LOL men så var det bara en mässa och inte ens för motorcycklar men nog med klagande nu. Att åka båt i en kanal är nog nummer två efter mc-turer och det säger inte lite. Snart plockar Jag ut pärlan och känner vårluften i ansiktet

Olle

Synnøve. sa...

Fick lite Göta Kanal känsla nör jag såg dina bilder.
Våren närmar sig och det är så gott.
Väntar med spänning på mera bilder från mässan.
Kramen Synnöve.