tisdag 16 mars 2010

Nu går det undan både ute och inne och lite mitt emellan!

..snart landar tranorna på Hornborgarsjön. I tusental kommer de dit för att äta upp sig lite innan slutmålen för deras resor tar vid. Ett fantastiskt skådespel, som man absolut skall försöka få se om man bor i närheten eller har vägarna förbi. Vi packar ryggan och drar dit med kameror och kikare i högsta hugg, så fort djungeltelegrafen förkunnar att de anländer.

Nu skall jag visa er två kända profiler, inga namn men de är ganska lätta att känna igen. En var landslagscyklist med hög potensial. Skulle övergå från skrivande journalist till TV-dito och så småningom bli en baddare på salsa. Här rycker hon i en av backarna i Borås under en landskamp för en herrans massa år sedan.

Den andra hade tagit sitt första JSM-guld uppe i längdspåren i Jönköping. Hon sadlade också om och blev superstar med gevär på ryggen. Visst var de väl söta så säg.?
Idag är det fiskefritt vilket känns lite konstigt. Den här tiden brukar man ju rigga upp skryllan och dra sig mot sjön. Fast i morgon tar vi nya friska tag. Nya spännande vatten väntar och förmodligen skall det återgå till det normala. Att det blir fisk med hem från sjön :o). Nu sitter jag och väntar på en kontrollant som skall kolla ventilationen i lyan. Skall sätta på en kanna kaffe och göra mig en god kopp med grädde i.
Appropå LCHF så har jag faktiskt gått ner ett helt kilo förra veckan och minskat 4 cm runt kaggen. Inte illa va? Och dessutom är det gott att krympa sig på det här viset.

2 kommentarer:

Synnøve. sa...

Kommer inte på vem det är. Känner inte heller igen dom. Tror kanske att det ena är Magdalena Forsberg. Rätt eller fel? Säkert fel....

Snart är det fiske från båt som gäller. Vi ska försöka komma upp på Sunnmöre igen och komma ut på havet där och dra lite torsk, breiflabb och kanske en kveite.
Det är god fisk det.

Grattis till viktminskningen.
Visst är det härligt att det fungerar.

Ska själv gotta mig med en kaffe med grädde till tvn nu.
Kramen Synnöve.

pappa B sa...

Magdalena Forsberg - helt riktigt! Applåder och busvisslingar.
Den andre är Elisabeth Högberg TV-reporter och deltagare i Lets Dance. Stort yvigt hår och ingen skönhetsdrottning precis, men en djävel på cykel i sin ungdom.
Du bara pratar godis, båtfiske på havet uppe i Norge, det är obetalbart.

Kul med krympningen av gubben. Fortsätter jag med 1 kg i veckan så är jag riktigt slimmad i augusti?
klemsi bamsi