måndag 10 maj 2010

Kolla på Guldgubben....

Kolla vad kaxig han ser ut? Länsman i Rannebergen, nu blir det svårt att få något vettigt ut av honom under den närmaste veckan. Men, det är ju smällar man får ta. Vi har ju vinterns abborrjakt i färskt minne fortfarande och vet vad som händer när ordningen i ledet återställs. Fast vi, som känner Länsman vi bugar djupt och grattar. För visst är det en sjutusandes prestation att skriva av experternas tips, hålla tummarna och de sätter hästarna, sen är det bara är att hämta ut kulorna.:o)
Idag fick jag höra något som förstärker min tro på SD:s inträde i den svenska riksdagen. På väg hem från centrum träffade jag en fd. granne. En parant dam på 84 år som är mycket pigg, men har svårt med framkomligheten. Hon berättade för mig att hon var på väg in till stan i helgen och det stod en barnvagn mitt framför ingången till spårvagnen. Hon bad vänligt den unga mamman att vara snäll och flytta sig lite så hon kunde komma upp och in i vagnen. Mamman tittade på sin väninna och sa spydigt -Djävla svensk kärring. -Nu får det vara nog, jag är född och har arbetat i hela mitt liv i Sverige och så skall jag få detta slängt rakt i ansiktet av en ung invandrarmamma, sa hon till mig. -Nu får det vara slut på fjäskande för invandrarna!

Vad säger man? Är det detta som alla våra bidrag och insatser går till. Vi släpper på alla gränser då det gäller invandrarna, de får göra precis som de vill och skulle vi vilja fira att vi är svenskar och hissar vår svenska flagga då klassas vi omedelbart som rasister? Träffade två gubbar i min ålder som delade ut reklamblad för socialdemokraterna. Jag ställde dem frågan om de på allvar visste vad de sysslade med. Hade det funnits flugsnappare i närheten hade de byggt bo i deras munnar direkt. När jag gick vidare efter mitt korta men kraftfulla påpekande stod de som två fastvuxna fågelholkar. Dagen efter fanns de inte vid den lilla röda stugan längre. Hoppas att de tog till sig mitt budskap, eller i alla fall fick sig en tankeställare.
pappa B
Skicka en kommentar