måndag 10 maj 2010

Kolla på Guldgubben....

Kolla vad kaxig han ser ut? Länsman i Rannebergen, nu blir det svårt att få något vettigt ut av honom under den närmaste veckan. Men, det är ju smällar man får ta. Vi har ju vinterns abborrjakt i färskt minne fortfarande och vet vad som händer när ordningen i ledet återställs. Fast vi, som känner Länsman vi bugar djupt och grattar. För visst är det en sjutusandes prestation att skriva av experternas tips, hålla tummarna och de sätter hästarna, sen är det bara är att hämta ut kulorna.:o)
Idag fick jag höra något som förstärker min tro på SD:s inträde i den svenska riksdagen. På väg hem från centrum träffade jag en fd. granne. En parant dam på 84 år som är mycket pigg, men har svårt med framkomligheten. Hon berättade för mig att hon var på väg in till stan i helgen och det stod en barnvagn mitt framför ingången till spårvagnen. Hon bad vänligt den unga mamman att vara snäll och flytta sig lite så hon kunde komma upp och in i vagnen. Mamman tittade på sin väninna och sa spydigt -Djävla svensk kärring. -Nu får det vara nog, jag är född och har arbetat i hela mitt liv i Sverige och så skall jag få detta slängt rakt i ansiktet av en ung invandrarmamma, sa hon till mig. -Nu får det vara slut på fjäskande för invandrarna!

Vad säger man? Är det detta som alla våra bidrag och insatser går till. Vi släpper på alla gränser då det gäller invandrarna, de får göra precis som de vill och skulle vi vilja fira att vi är svenskar och hissar vår svenska flagga då klassas vi omedelbart som rasister? Träffade två gubbar i min ålder som delade ut reklamblad för socialdemokraterna. Jag ställde dem frågan om de på allvar visste vad de sysslade med. Hade det funnits flugsnappare i närheten hade de byggt bo i deras munnar direkt. När jag gick vidare efter mitt korta men kraftfulla påpekande stod de som två fastvuxna fågelholkar. Dagen efter fanns de inte vid den lilla röda stugan längre. Hoppas att de tog till sig mitt budskap, eller i alla fall fick sig en tankeställare.
pappa B

6 kommentarer:

Synnøve. sa...

Grattis till guldgubben säger jag med.

Ja man är snart en minoritet i sitt eget land...

Jag är med i en grupp på facebook som heter Negerbollens dag. Den dagen är i morgon.
Men negerboll får man ju inte säga. Men det skiter jag i. Jag säger det ändå. Har alltid sagt det och kommer alltid säga det.
Nu ska jag ut och göra negerbollar....
Får jag bju på en?

Kramen.

pappa B sa...

Blir det med pälsocker eller cocos på? Tar gärna ett par -negerbollar

Anonym sa...

Negerbollar har man sagt sedan man var liten, håller fullständigt med i dina åsikter, Sverige håller på att tappa greppet. Häls Järnberg

Erika sa...

Här är en till som alltid sagt "Negerbollar" och därmed alltid kommer att titulera dem så.Den dagen finns inte i almanackan då jag rätar in mig i ledet.

Sitter och väntar på båda mina söner, som strax ringer det på dörren och jag får återkomma.Tro mig, jag tittar in igen för ditt inlägg måste jag bara kommentera. Tänk så lika vi tänker lite till mans, men så har vi dem som som bugar och tackar. Skulle sagt något annat för att benämna den sorten men det hade blivit för grovt. Hmmm

Vink så länge.

Synnøve. sa...

Det blev negerbollar med cocos på.
Gött som bara det. Blev några över...
Får jag fresta lite?
http://www.facebook.com/event.php?eid=275911606186

Där har du länken till facebook gruppen...

Kramen igen hihi.

Erika sa...

Jag blir så in i h......tes förbannad över det sortens fasoner plus allt annat som serveras med silversked. Hur kan man slänga iväg den sortens ord till en av våra äldre som byggt upp det land dom fått komma till, eftersom det var krig i deras eget. Jag säger som jag alltid sagt och kommer att säga...VI var här först..passar det inte så för helsike packar ihop och stick hem igen.

Sedan har vi det med skolavslutning där det inte ska ske i kyrkan längre för dessa invandrare tar anstöt osv, på grund av deras religion och skolledning fogar sig och böjer sig som grässtrået för vinden.
Här har vi haft avslutning i kyrkan så länge jag minns. Inte undra på att vi blir överkörda när vi bara fogar oss och gör dem till viljes.

Sätter man upp en miniflagga på balkongen så är man rasist.
Körkort betalar s-förvaltningen, men en svensk får bekosta det själv. Det här är jag till 95% säker på. Många är det som säger detsamma, men inrättningen själv nekar att så är det inte.

Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om detta med invandringen, när ska det sättas stopp? Om jag lever lika länge som min pappa gjort och ännu gör (92) då är vi invandrare i vårt eget land för då har dom tagit över. Det är på god väg, för varje år som går.

Vill ändå poängtera att alla inte ska dras över samma kam. Det finns skötsamma invandrare, men dom märks inte ibland allt det andra.

Min kommentar blev väl inte riktigt som jag tänkt mig i själva formuleringen, men det är kväll, jag är trött, åldern är inte ung längre..bla..bla..bla :)

En god natt skickar jag med. :)