torsdag 13 maj 2010

Rena rama nöjet - kolla själv

Kvinnan och jag hörde av en god vän att han hade bytt försäkringsbolag på sin begagnade bil och det skillde otroligt mycket mellan de olika bolagen. -Rena djungeln att jämföra försäkringsbolag, jag höll på att ge upp till slut, sa han och vi tittade på varandra. Visst vi har också snackat om detta med försäkringar både på villavagnen, bilarna och kanske den lilla plastekan också.
(när man bor i Angered måste saker och ting vara försäkrade).
Det personliga skyddet tror vi att vi har skaplig koll på, men....
Vad gjorde vi då idag åt detta? Jo jag, som har stora öron, hade givetvis hört talas om att flera jämför försäkringsbolag på Insplanet, en oberoende sida på internet där man kunde jämföra alla typer av försäkringar. Sagt och gjort, jag tog plats framför skärmen och klickade in mig. Och tro det eller ej, här öppnades en sida som vi satt framför i mer än en timme och kollade våra bilförsäkringar. Kvinnan sparade (hon förstör det säkert på annat) mer än 600 kronor på att byta bolag. Gamle Belmondo, just nu trehjuling, ger mig 296 kronor mer att spela V75 för och resten skall vi inte snacka om, Vi skall kolla rubbet, var så säker. Gratis var det dessutom, kan det bli bättre?

Dagens V75:a sket sig då ett stalltips jag fått av en säker källa, galopperade bort sig när tempot höjdes och så kom två av mina streck tvåa, vilket gjorde att jag återigen satt och glodde på en kupong med 4 rätt. Attans jäklar, sju rätt gav över 5 millar, det hade suttit det

3 kommentarer:

Synnøve. sa...

Ja det där med försäkringar är en jungel. Man blir mörkrädd i bland när man ser hur mycket man kan spara på att byta.

Synd det gick åt pipsvängen med travet...
Men det kommer flera gånger hihi.
Kramen på dig.

pappa B sa...

Absolut, vi är på´t igen redan i morgon, fast då lirar bara gumman och jag.
Vi har dragit igång ett nytt litet spelbolag på 7 fiskargubbar. Miljonerna är på G Fångst i blicken och glatt humör det löser det mesta, eller hur? :o)
kramelikram.

pappa B sa...

Absolut, vi är på´t igen redan i morgon, fast då lirar bara gumman och jag.
Vi har dragit igång ett nytt litet spelbolag på 7 fiskargubbar. Miljonerna är på G Fångst i blicken och glatt humör det löser det mesta, eller hur? :o)
kramelikram.