onsdag 23 juni 2010

Midsommarafton närmar sig...

-Nu tar vi oss ett rejält lavemang så det blir fart på midsommarfesten, sa käringen och körde gummipipen i röven!

Ja det kommer vi nog inte att göra men visst tusan skall det bli lite fest. Sillen överlåter vi till kvinnan, nubbarna åker ner (kommer aldrig upp igen).Jag äter falukorv och gröna ärtor till gräddfilen, gräslöken och färskpotatisen. Alla ingredienser är redan inhandlade och nu återstår putsningen av fiskegrejerna som skall med ner till havet. "Skogarnas Konung" och jag har gett oss tusan på att hinna ner till havet, för att försöka få oss en havsöring den här helgen. Vi håller givetvis tummarna att detta skall lyckas.

Visst skall det dansas runt stången, innan barnen anlände med storken så dansades det flitigt runt stången, det blir längre mellan gångerna nu för tiden. Fast under midsommar trycker pappa B på sig en blomsterkrans och med bi, getingar och flugor svärmande runt knoppen träder han dansen med barn och blomma till tonerna av en jämmerlig fiol och en tondöv dragspelare. Sen grillas det korv, vilken ofta är vidbränd för grillmästaren har på tok för stort snapsglas. Men skit samma det kommer säkert att bli roligt även i år. Fast två av våra mycket goda vänner, grannar på campingen kan inte vara med i år. De firar sin midsommar i högre höjder och det tycker jag är mycket tråkigt. Fast detta är livets gång och det går inte att göra någonting åt.

Jag kanske dyker upp med någon bild under festen vi får väl se, fast jag lovar inget bestämt. Har problem med den ålderstigna lapptoppen. Får väl pilla in en metatablett i USB-porten och fjutta på.
pappa B

2 kommentarer:

Plupps krypin sa...

Låter som om ni kan få det ganska mysigt. Själv så släpar jag med mig mannen i mitt liv in i cadillacen, kopplar till lilla husvagnen och drar dit där vädret är bäst. Vi får umgås så mycket vi vill utan att mina barn (tonåringar) tycker att morsan är knäpp när hon har tagit en snaps, så det ska bli skönt. Önskar dig en trevligmidsommar Yvonne

pappa B sa...

Samma, samma lev och ha så roligt det bara går.
Kram