lördag 2 oktober 2010

Kaniner, busiga ungar och frid i sommarhuset...

Graderna på thermometern visare 10,6 när jag masade mig upp ur bingen i morse. Kvinnan var redan på väg till jobbet, trollen sov med näsorna knappt synliga över kanten på täcket. En fin dag väntade på pappa B och hans familj. Tråkigt att ha mamma på jobbet men vi grejade det i alla fall. Bergman, vår skitfule kanin som egentligen heter Puffe är en riktig kelis och det bästa han vet är när han blir borstad av "Prinsessan" och hennes kompisar. Ett sådant här vackert par kan man ju inte låta bli att älska, eller hur? Snart var den lilla damen målad, kaninen borstad och så försvann hon ur min och "Skogarnas Konungs" synfält. Kompisarna drar. Vi två "killar" kollade hästarna och kunde konstatera, när sista kusen fisit och passerat mållinjen, att vi hade två kuponger med 6 rätt (2 x 34 kronor) och en med 5 rätt(Jackpott). Med andra ord blev förlusten inte 100% men nära på. Vi tog Belmondo och stack ut en sväng. Målet var Tryckar´n och hans kvinna ute i Antens djupa skogar. Gubbaskrället kom precis ut ur bastun och sedan blev det kaffe med dopp inne i stugvärmen innan vi fullpackade med svamp och nykokt hallonsylt drog hemåt till stenhuset i Angered. En riktigt fin dag blev det i alla fall. I morgon vid den här tiden lyssnar jag på Trio me Bumba på Ålandsfärjan. Skåååål på er hela surven och mys iväg till sänghalmen nu. Jag skall packa ner ett par kalsingar, byxor och en snygg T-shirt. Unelma makea unia Ruotsin onnellisin mies!
Där fick ni något att bita i, eller hur? Natti natti
pappa B

Inga kommentarer: