lördag 6 november 2010

Idag när gradantalet på thermometern kröp ner under minusstrecket då tänkte jag på dagarna i Istanbul. Den gamla huvudstaden i Turkiet som är så vacker, myllrande och en helt fantastisk plats att befinna sig på. Inte minst nu när minusgraderna hotar att slå fast i byxbenen och näbben på en då man sticker ut huvudet genom ytterdörren. Vi tog vår korta lilla runda i kväll och banne mig om det inte var minus när vi kom in i värmen igen. Brödhandlaren i Istanbul han promenerar fortfarande omkring i sommarskjorta kan jag tro. Nu är jag intresserad av att se hur den nya huvudstaden i Turkiet ser ut, Ankara och jag hoppas att jag snart skall få sätta fötterna på en gata nära centrum där. Vi får vänta och se...
pappa B

3 kommentarer:

Aimogreven sa...

Eftersom jag spenderat 1,5 år i det landet så glömmer man aldrig Miklagård. Iskenderkebab det är en njutning för själen nästan som en riktig Norrländsk Suovaskebab.

Aimogreven sa...

Ja Ankara. Där skall du bo på Kent Hotell. Och gå och dricka öl på Charlies.

pappa B sa...

Aimogreven jag noterar detta med glädje.