måndag 1 november 2010

Kolla vad man kan hitta i sitt gamla arkiv.

Och vilken upplösning, hela galleriet tillhör vår mycket gode vän och fiskekompis MacMyra Andersson. Och likheten är slående ända ner till häradsbetäckarens tid i slutet av 1700-talet.
Först har vi häradsbetäckaren Andersson. En ståtlig patron från de djupa skogarna i Värmland.

Sedan dyker adjunkten Andersson upp i min gamla skokartong och man blir glad över att se att dragen gått igen.

I slutet av 1897 dök så stridspiloten Andersson upp. Han kom helt enkelt fram ur ett dimmoln och klev av sitt stridsflyplan på en stubbåker i Molkom. att produktionen där ute vid ståltrådsdragarfabriken sedemera skulle resultera i en storfiskare, det var det ingen i den lilla byn som hade den minsta aning om, inte jag heller...
Här sitter "Skogarnas Konung" på en guppande flytbrygga vid Kroksjön i Tranemo. 05.30 hämtade vi upp "Länsman", junior och jag. Vi skulle fresta lyckan en sista gång nere i Kroksjön utanför Tranemo. Att fiskebilen hade slagit igen och åkt hem till Öckerö var förskräckligt för av vårt fiskefänge blev det noll och ingenting. "Länsman" fick ett rejät påslag direkt när vi kom fram men den ville inte följa med hem till Barbro så den gick efter 20 sekunder. Sen var det stendött. Fisk vakade och två juggar i lågskor fick två fiskar, mer blev det inte. Jag fick testa Hyundaien på en lite längre sträcka och med rondeller och en del trafikljus så klarade vi oss under litern per mil. Helt klart godkänt. Kanske jag återvänder hit på bloggen, vi får tro det. Måste ju kolla dagens "gubbkalsing" och se om det finns något att skälla på
pappa B
Skicka en kommentar