söndag 5 december 2010

SJ har 2314 försenings timmar redan?

Skall man fira jul hemma i Norrbotten så kanske man skall börja packa redan nu., det verkar som om SJ återigen står handfallna inför den vinter som kommer igen varje år och har gjort så i urminnes tider. Någon duktig tant borde kanske brodera en liten löpare (sån där man har på väggen) där det står vår,sommar.höst och vinter så att planerarna på vår stadsbana verkligen kommer ihåg att det kan börja snöa i november....Dessa 2314 timmar gäller bara tågen mellan Göteborg och Stockholm! "Länsman" uppe i Rannebergen gnäller han med. -Vilket djävla oväder messade han till mig och då jag förklarade att allt under 50 cm kallar vi norrlänningar för pudersnö, då gick gubbaskrället i taket. Det är inte lätt att vara södlänning oavsett om man ser ut som en gorilla på bröstet eller är nypolerad som en jänkare på en bilutställning.

Idag blir det scanning innan jag plockar fram skidorna och geväret igen. Lilleman och jag tar nog en sväng ner till det ordinarie ÖB nere vid Kviberg. Han älskar att strossa runt bland allt gammalt militärbröte. saker som jag har minnen med från militärtjänsten och absolut inte vill påminnas om, det är glädje för den lille rackaren. Han må få hållas, han är ju min finaste lille vän här i världen. Kanske jag hoppar in här och gnäller lite efter skidåkningen i TV, vi får väl se.
pappa B

"En släde kräver en ung häst, ett hus behöver en man"

Inga kommentarer: