lördag 5 mars 2011

Snart är det dags för årets TUR-mässan i Göteborg!

Årets roligaste mässa Turist- och Resemässan på Svenska Mässan i Göteborg. Hit kommer de stora reseelefanterna och balanserar på styva linan. Här träffas folk från världens alla hörn och kanter. Resebranschens representanter och internationellt pressfolk. Jag lägger ut några bilder från tidigare TUR-mässor så får ni lite känsla för den stora festen för resebranchen.Vackra flickor från Polen, iförda folkdräkt och med flätat hår bjuder på snittar och Wyborova året var 2003. Det är en riktig folkfest varje år med nya huvudaktörer från olika länder. Vem och vilka som kommer att satsa hårdast nu i slutet av mars har jag inte klart för mig ännu, men det kommer nog information om några dagar.







Turkiet, Marocco och Tunisien skyltar med dadalar, apelsiner och vattenpipor. Magdansöser kan dyka upp var olch när som helst. Här en bild från Tunisiens monter 2005.


Glada medelålders damer tar sig ett dopp i bollhavet hos Stena Line det här året var det skapligt drag under alla dagarna. Detta hände 2008.

Solarietoppade damer parkerar gärbna vid montern som hade dukat upp med boxviner. Här pimplades det frisk från alla Tetrakartonger. En del såg ut som skelande semaforer i nian. Men roligt var det. Detta hände 2009. Jag har varit med ända sedan starten, och det är länge sedan. I år blir det nog ganska stillsamt för allt fler drar in på livremmen då det gäller håll i gång på golvet. Fast givetvis skall jag ner och rulla hatt i ett par dagar. Sleven skall ju vara i grytan och jag har gjort reportage med både bilder och text från samtliga mässor utom en då jag rullade hatt i USA.
pappa B

2 kommentarer:

Anonym sa...

Som du vet så ser jag framåt till turmässan för att där träffa fler uppdragsgivare som vi kan göra en film åt en DVD som företagen kan lägga på sin hemsida för att synas bättre, har redan rätt så många som är intreserade av vårt arbete
i film och foto.Har talat med TV 11
dom verkar vara intreserade att sända"Sverige vid sidan om den stora vägen" Sigge.

pappa B sa...

Det låter helt perfekt. Bara kör så det ryker!