söndag 13 mars 2011

Visst är hon strålande vacker?

Denna vackra flicka med en stämma lika klingande som Kinas kjejserliga näktergal fotograferade jag en vacker vårdag 1990. Jag hade med mig en av våra greyhound, en svart tik som hette Märta, ett litet vilddjur, snäll men sprallig och Sofia Källgren och vi hade några roliga timmar ihop.
Hon var strålande lycklig för hon hade fått ett mycket viktigt telefonsamtal dagen före vi träffades. Det var angående ett speciellt jobb uppe i Stockholm. Det var hemligt, hon ville så gärna berätta det men höll sitt löfte till produktionsbolaget. När allt var klart någon dag senare så fick jag veta vad det var. Sofia skulle låna sin vackra röst till Walt Disney´s "Skönheten och odjuret" Ni kan ju själva gissa vem som fick hennes röst?
Vad gör hon idag, bor hon kvar här i stan och varför hör man ingenting av hennes vackra röst?
Nu har det snart gått en hel timme av den här nya dagen och jag har inte kommit ner under lakanen som jag sa att jag skulle göra tidigare. Men nu...nu hoppar jag jämfota upp i bingen. Natti
pappa B

9 kommentarer:

Synnøve. sa...

Hon har en röst som är helt bedårande. Hon sjöng en låt med Robert Wells som skulle vara med i nått program från Kina för några år sen.
Undrar vad den hette....

Hoppas att allt är bra med dig.
Här går det som förväntat hihi.

Ha det bäst pappa B.
Kram Synnöve.

Anonym sa...

Om denna flickas röst är sika söt o vacker som hon så förstår jag inte varför hon har kommit bort
Besse du får i uppdrag att finna henne.
Sigge

Calle Rockbäcks BLOGG sa...

I dag är hon gift. Sjunger snart mest för sin baby, kan tänkas.

Anonym sa...

Tack Calle för informationen vi önskar er alla en bra dag.
Sigge.

pappa B sa...

Ja, mina vänner det vore mycket konstigt om inte någon get hunnit med att fånga denna underbara lilla människa. Jag hoppas i alla fall att hon mår bra och har ett fint liv.

Junitjej sa...

Det var länge sedan man hörd enågonting från Sofia Källgren. Undra vad hon sysslar med idag.

Svar: Det var länge sedan! Allt är bara bra med mig. Jag hade faktiskt tappat bort din bloggadress.

Julegren sa...

Hon sjöng fantastiskt fint ihop med körberg.

Julegren sa...

Hon sjöng fantastiskt fint ihop med körberg.

Julegren sa...

Hon sjöng fantastiskt fint ihop med körberg.