måndag 25 april 2011

111 just det? Det här är ett konstigt år!

Jag fick ett mail från en av mina journalistpolare och kolla detta;

I år kommer vi att uppleva fyra ovanliga datum. 1/1/11, 1/11/11,
11/1/11, och 11/11/11, och det är inte allt. ..

Ta de två sista siffrorna av året då du föddes?
Lägg till den ålder du kommer att bli i år, resultatet kommer att bli 111.

Detta är året för pengar!
I år kommer oktober ha fem söndagar, fem måndagar, och fem lördagar.
Detta händer bara vart 823 år?

Detta hände också under Jan 2011!
Dessa speciella år kallas "Bankiren"?

Ordspråket som förklaras i den Kinesiska Feng-Shui lyder;
-Om du skickar detta till åtta goda vänner kommer pengar
att visa sig under de kommande fyra dagarna.
De som inte fortsätta kedjan kommer inte att ta emot?
Det är ett mysterium,livet är ett mysterium, men visst måste detta vara

Värt ett försök!
Lycka till

Jag tror att några av er redan har fått detta av mig om inte så skicka iväg det och kom med en förklaring till hur alla får slutsiffran 11 när de lägger ihop åldern med födelseårets två sista siffror :o)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Enkelt om Du ar födelseåret i Ditt fall 43 samt lägger till Din ålder Du får i år 68 ( (2000 - 1943) = 57 +
(2011 - 2000) = 11 blir altså 43 + 57 + 11 = 111 så oasett ålder blir det 111 i år nästa år blir det 112

Manen från Vidderna

Anonym sa...

Tag bort frasen lägger till Din ålder Du får i år 68 från ovan

Synnøve. sa...

Hmm det där har gått runt på både fjasan, mail og bloggar.
Ska titta lite närmare på det.

Hoppas påsken var fin hos dig i alla fall.
Kram Synnöve.

pappa B sa...

Hej mina vänner. Allt väl med den här gubben. HAr införskaffat en ny laptop med bättre jrut i maskineriet (skippade äggen i stället) så nu är jag laddad inför det som komma skall.emptica