lördag 23 juli 2011

Vad skall man säga?

Våra grannar i landsorg, vi grannar kanske står på tur och Finland börjar nog också dra öronen åt sig. Att det var en galen norrman som nu står anklagad för både bomben och dödsskjutningarna på Utöia, känns på något sätt bättre än om det vore ett attentat från någon av de extremgrupper som till vardags sysslar med sådana här ohyggligheter. Nu har man tagit de 32-årige idioten och jag hoppas att han aldrig mer får se himlen i sitt hemland annat än genom galler.

Jag skall inte fortsätta att skriva om detta, man blir både arg.förtvivlad och rädd. Tidningarna och Radio/TV får ta över detta. Jag återgår härmed till den stilla lunken hemma i Angered.
Idag skall vi upp till Jerusalem för att gratta kvinnans systers man som fyller "gubbe". sedan skall vi rensa ut en boda där vi har en massa ålderstigna grejer som skall flyttas ner till Ödshult eller hamna på tippen. En tur ner till domänerna utanför Vetlanda sker på måndag och sedan blir det raka vägen hem.
Jag tar med mig burken så att jag kan hålla kontakt med omvärlden och er mina läsare. Ni måste ju få ta del av vad jag sysslar med, eller hur?
pappa B

2 kommentarer:

Anonym sa...

De är direkta motpoler men ändå lika sjuka i huvudet, nationalextremisten i Oslo vill att alla som inte är längst åt höger och inte norrmän skall dö, islamisterna, de andra idioterna menar att alla "otrogna", alltså alla som inte tror på Allah skall dö, tänk om de kunde utrota varann ? Järnberg

pappa B sa...

En sjuherrans god idé Järnberg.