måndag 8 augusti 2011

Äcklig miljö på ICA i Angered!

Kolla här, så här ser det ut vid tomglasinlämningen på ICA i Angered. Vid maskinerna som tar emot tomglasen/burarna var det ännu skitigare men det var folk som stod i kö för att lämna in sina burkar så jag ville inte fotografera. Massor av människor har påtalat detta för de ansvariga, men inget verkar hjälpa. Jag vet inte hur många gånger jag hittat köttförpackningar där "bäst före datum" gått ut för länge sedan liggande bland de nya. Har sagt detta till personalen, som ibland bara ryckt på axlarna och någon som tagit verkligt illa vid sig och genast plockat bort dessa förpackningarna. Halva personalen är helt underbara medan den resterande halvan består av gnälliga, sura kärringar, som klivit in i klimakteriet.
Vi har allt oftare åkt över älven till Coop där det är rent, fräscht och fint. Kanske lite dyrare, men å andra sidan ser det hälsosammare ut både i diskarna och runt omkring.
Jag undrar vad hälsovårdsnämndens utsända sysslar med? Dricker de bara kaffe i lunchrummet, fyller i sina protokoll och går vidare?
pappa B

1 kommentar:

Plupps krypin sa...

En del butiker är bara äckliga! Har hittat råttskit vid potatisen i en affär, där slutade jag handla.
Men oftast så är det riktigt bra.
Ha det gott.
Kram Yvonne