lördag 3 september 2011

Jäklar vilket roligt spel!

Det här är dagens spel! Just nu lirar jag mot en ung, smart kvinna någonstans i landet (tror jag) Hon kör hårt med gubben och jag hoppas att jag kan vinna matchen. Att spela Alfapet (Wordfeud) på mobilen är den senaste flugan och det stavas och knåpas överallt i samhället.På bussar, i väntrum, hemma och givetvis på jobbet (när chefen inte ser) i reklampausen på TV, ja överallt där det finns några minuter över. Hoppas bara att den här trenden slår igenom hos den yngre generationen som då övar upp sina ordförråd och rättstavning på ett roligt sätt.

Nej...nu måste jag fortsätta matchen mot Ladyliz79 så hon inte tar över det hela. Hej på en stund
pappa B

1 kommentar:

Anonym sa...

Broder..'ser kull ut at spela. De är presis vad de unga behöve lära sig. Rätstavning.