torsdag 15 september 2011

Måste nog ändra taktik

Såg till min stora glädje idag att jag minskat med 3,9 kilo sedan jag gick med på MD (Matdagboken). Men fortfarande så saknas inte ens en deciliter i wirretunnan heller. Den hänger där som vanligt. Däremot kom chocken i morse när jag skulle raka mig. Ansiktet håller på att skrumpna bort, kvar är bara den rödlila näsan två stirrande ögon och en halvskev vidöppen mun!?

-Det tar på rumpan sa kvinnan och gav mig en klapp i baken innan hon for till jobbet i morse. -En får tacke svarade jag. Jag förmodar att 0,9 kg har försvunnit från akterkapellet medan de andra tre har lämnat armar och ansikte. Bärjar det inte att ta på kaggen snart så kommer den här gubben att se ut som en spindel till jul. Smala armar och ben, insjunket ansikte och så en stor klump mitt på. Herreje, man kanske skall lägga om taktik?
pappa B

1 kommentar:

Anonym sa...

ja, ja spindel, själv ser jag ut som ett päron. Men glad blir man om några kilon försvinner vare sej om det är från ansiktet eller fötterna. Men höfterna dom består.
pepp till dej och din kagge.
Elsa