tisdag 13 september 2011

Nu har jag bakat igen..ha ha!

Kolla bara det här var grejer det vill jag lova. Det är så här att när man kommit med i gymsvängen så stöter man ju ibland på det sk. Jet-Set folket, de som har både muskler och senaste nytt på sig, Tajta välpumpade pojkar och smidigt utformade flickor. De tuggar ofta i sig en Bars en liten chokladkaketyp med massor av fröer, nötter och gryn. De innehåller även en del frukter av olika slag.
I min iver att formatera om min spolformade lekamen så letade jag upp ett recept på Bars. Och banne mig på Matdagboken.se där hittade jag ett.
med språng i snålblåsten ner till ICA och inhandlade de igredienser som skulle vara med. Nu har jag inte plockat fram all undangömd köksutrustning så det blev till att med handkraft och stenmprtel hacka dessa. Det blev grovt, för grovt ser jag med facit i hand. Men gott så in i bänken.

När i sinom tid fått fram alla mackapäer i köket så skall jag göra nya. Inga russin de blir för beska, mer plommon och så lite honung för att spetsa det hela byter ut mandeln mot pistagenötter istället och då skall ni se på tusan. Aldrig mer kommer jag att betala 20 kronor för en liten Bars i fin förpackning när jag kan göra dem själv för 7 kronor och ha lite roligt samtidigt.
JAg var beredd att det skulle bli fiasko så jag förberedde vår fule kanin Bengtsson att han kanske skulle få agera "gris" ett par dagar framåt. Nu blev det ju inte så men när jag såg hans deppade blick så gav jag honom en kaka i alla fall. Djävlar vilken sprutt det blev på kaninskrället. Han slog tre frivolter och gjorde 16 snabba armhävningar. Så krut är det i alla fall i kakorna även om de ser aningen förlorade t.
pappa B

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du är duktig på att baka också ser jag :-)

Ha en trevlig kväll! /Johan

pappa B sa...

Ha ha ja tack skall du ha. Duktig var att ta i men jag gör så gott jag kan. Kvinnan hos sitter i soffan och skrattar. Men oavsett form och utseende så blev de goda och fyller på depån rejält, faktiskt

smultris sa...

har ni en kanin som heter Bengtsson????

Jag har en hund som heter Karlsson... och jag själv heter Bengtsson :D