fredag 3 februari 2012

Dagens lunch och minus 14,7 grader..

Nu jäklar biter det i näbben när man går ut och öronen skrynklar ihop sig som på en brottare. Jag skall ner på gymmet men jag tänkte titta på skidskytte sprinten från Ryssland innan jag plågar mig själv nere på Sportlife.

DAgens lunch intogs medan jag kollade sportsidorna och såg Teodor Peterssons fina framfart i sprinten i ett kylslaget Moskva. Nu leder han världscupen!

En stor boxningsprofil har fällt ihop armarna, Angelo Dundee, legendarisk boxningstränare med stjärnor som Muhammad Ali, Sugar Ray Leonard och Georg Foreman under sina vingars beskydd. Även Leif Keiski och Georg Scott har haft äran att träna under honom.
Han tränade Mohammad Ali i nästan 20 år och höjdpunkten under den tiden var "The rumble in the jungle" då Ali vann möten mot Foreman.

Murken bräda in i nybygget!
Ja det tycker i alla fall jag. Att strida och gapa så det härs över hela landet bara för att en ny viktigpetter skall slussas in i IFK:s så kallade nybygge det är bedrövligt. Och det man tjoar om är att Örebros Nordin Gerzic skrivit på och lika illavarslande är värvningen av Daniel Sobralense. Jag tror att Hr Mild skitit i postlådan då det gäller dessa två herrar. Ordspråket att det är mycket prat men liten verkstad. I fjol lyckades inte Gerzic göra ett enda mål utan gick mållös från alla 26 allsvenska matcher. Vilken investering, man kanske skulle ha satsat på Marta istället, hon är ju till salu för 7 millar?! Lite kvinnlig fägring från Brasilien skulle nog höja moralen i det nya klubbhuset?
pappa B

Inga kommentarer: