måndag 12 mars 2012

Rotterdam, jag är på G

En fantastisk vy över staden Rotterdam från stadens utkikstorn
...snart kan jag ta hissen upp i tornet igen. Njaää jag kanske inte hinner detta då jag skall lägga mesta kraften på att bevaka Rotterdam Maraton. Fast lite mer av staden måste jag hinna med och få presentera för de svenskar som är nyfiken på den stora hamnstaden i tulpanernas rike. Detta är en mycket vacker plats att vara på med massor av sevärdheter, museer, konsthallar, restauranger och en mycket god atmosfär. Jag tycker att du skall välja Rotterdam nästa gång du snackar om Holland, då gör du ett mycket bra val, den saken är klar.

Lugnet före stormen!
Här i Göteborg laddas det nu upp ordentligt inför årets upplaga av TUR-mässan. Avenyn och livet därpå går på sparlåga men den 20 mars då brakar det loss. Då fylls paradgatan med utländska gäster och livet blir en smula trivsammare för oss som gillar lite drag under galoscherna.

När startskottet går för mässan så vaknar alla reslystna Göteborgare och andra västsvenska och halländska turister upp och hela stan blir som en stor pissmyrstack med folk både högt och lågt. Till och med de knäliggande tiggarna får förhöjd inkomst i och med att de flesta besökarna från Sydeuropa och andra delar av världen är vana att det ligger tiggare vid broar, trappor och gathörn. Jag hoppas att du också besöker årets Turist- och Resemässa. Då kanske vi syns och kan klämma en pilsner tillsammans.
pappa B

"Var fågel sjunger efter sin näbb"


Inga kommentarer: