tisdag 6 mars 2012

Vi hade i alla fall tur med servitrisen....

Vi valde Jensens Böffhus även om den mat vi köpte på Thake away via reklamen i mobiltelefonen senast, inte höll måttet. Vi vill ge restaurangen en chans i deras rätta miljö. Det blev ettrejält  nedköp, den saken är klar. Kvinnan och "Prinsessans" kött var ok, Första omgången av "Skogarnas Konungs" revben var ok, men påfyllningen var bara en enda stor fetklump. Jag beställde en rosa rumpstek och det fick jag. En klump av bakdelen på köttstycket som duktiga restauranger inte serverar som biff utan använder till annat. Dessutom var den så långt ifrån rosa som det ärmöjligt. Det severades rejält hårt stekt, med andra ord ett stycke segt kött. Jag struntade i att gnälla för kniven var vass så jag åt upp men påtalade det hela för vår servitris. Fick på tok för lite potatis men wiskeysåsen var excelent, så den slevade jag i mig.

Sedan var det dags för desserterna. "Prinsessans apelsinsorbét var slut så det blev omval. Kvinnan och jag valde den som fanns på det reklampapper som låg på bordet. En stor wåffla med glass och jordgubbssylt, där de hackade nötterna saknades. Väntetiden på maten från det vi kom satte oss vid bordet och fick in maten blev ett par minuter över en timme, inte alls godkänt.
Nu berättade till slut vår servitris att det bara  var två personal i hela köket så de ficksjälva hjälpa till med maten vilket i och för sig kan vara förklaringen till att presentationerna, uppläggen och väntetiden inte blev som väntat.
Då det gällde köttets kvalité så undrar jag om det fanns någon riktig kock i köket den här kvällen.

Hur som haver, jag beställde in en Irish Coffee och den var det sting i. Ett litet plåster på såret.
Böffhuset får vänta ett slag på vårt nästa besök och det kanske är dags för gubben Jensen själv att masa sig upp till Göteborg från sitt stora resident hemma i Danmark. Se över sina reklamkampanjer på internet, FB och via mobiltelefoner och se till att köket börjar producera god mat igen.
pappa B

"På en mätt mage sitter ett glatt huvud"

Inga kommentarer: