onsdag 18 april 2012

Luften står stilla över halva Sverige...

Spänningen uppe i Gävle är 1000 gånger starkare idag, än när man väntar på att julbocken skall gå upp i rök. Kommer Brynäs tappra krigare att kunna avgöra och plocka hem SM-guldet i morgon?
Utan tevekan kommer det att bli tuffa tag i Läckerols arena, den saken är klar. Jag håller varsin tumme för bägge lagen då jag gillar dem bägge två. Vem som än vinner så är det bra. Till lagens supportrar säger jag bara, sköt er och uppträd reko, bli inte som Stockholmarna och börja bombardera arenan och motståndarklacken med småpengar, flaskor och annat skräp. Gå rakryggad från arenan oavsett och visa övriga Sverige att det är lag från den norra delen av vårt avlånga land som gjort upp om guldmedaljerna..
Må det bästa laget vinna
pappa B

8 kommentarer:

Lennart L sa...

God morgon, bäste kamrat!
Jag håller med dig till 100% om att supportrarna ska lämna sattygen därhän, och uppföra sig som folk.

Själv ska jag bänka mig framför tv-n, och precis som alltid heja på mitt kära Brynäs, rakryggad och skötsam som vanligt. Hoppas dock att det blir sista macthen ikväll, för jag vill gärna börja fokusera på fotbollssäsongen nu ju.. :-)

Men din rubrik förbryllar mig lite... vad har Hälsingland med detta att göra? :-)


Ha det gôtt!

pappa B sa...

JAg var lite seg när jag stoppade in Hälsingland ha ha ha skall omedelbart raderas, bra att du kommenterade detta
Ha en fin dag framför dumburen, Jag har redan joggat 3,4 km

Lennart L sa...

Lite sega kan vi alla vara emellanåt, det såg bara lite kufiskt ut.. :-)

Hade också gärna joggat några km om mina knän bara hade tillåtit det, men tyvärr.. cyklade en del förr men den är borta nu, så det blir promenader istället.. lite gubbigt kanske, men vad f-n ska man göra när maskineriet inte vill.. :-(

Ha det gôtt!

pappa B sa...

Du min vän det viktiga är ju att man gör någonting och inte bara sitter och sväller ut i soffan. Jag fick en knäpp när jag såg en bild som frugan tog nere i Egypten ifjol. Det tog några månader efter det att vi kom hem innan jag bestämde mig att nu får det fan i mig vara nog. Nästan 70 år och 100 kg. Halva livet har man ju sett ut som en skabbräv och nu liknade man en valross på två ben...

Anonym sa...

Ingen tvekan att Skellefteå vinner i kväll... Dom är laddade för seger i Kväll och tar Brynäs med en smäll.
Det vet väl både Du Besse och Lennart att det bästa kommer från Norr.
Kusin B

Lennart L sa...

Själv var jag uppe i 96 kg för 3 år sen, och visste att jag inte kunde hitta på så mycket varianter på motion. Så jag spelade golf 3-4 ggr/vecka under två säsonger och nu ligger jag runt 80-82... och ändå ändrade jag inget gällande mat och dryck.. :-)


Gävle ligger ju norr om där jag befinner mig, så på det viset instämmer jag helt med "B", denne någon som garanterat inte är min kusin iaf.. :-)

pappa B sa...

Vilken jäkla tur du har Lennart :) men han är faktiskt min på riktigt ha ha ha Poeten från Porjus

Lennart L sa...

Haha... tur? Inte då, det genomgående bästa laget vann ju, men jag medger att jag var lite orolig i första perioden.

Jo jag gissade nästan att han var en släkting till dig, men han får nog nöja sig med en grav-öl ikväll, medan jag lyxar till det och firar med en Guld-Cognac.. näää, det blir nog två..hehe!!

Fan vad skönt detta satt! Nu kan man vara lycklig ett tag till.. :-)