fredag 18 maj 2012

God morgon alla där ute i rymden...

...hörru du, upp med dig och rör på fläsket. Här kan du inte ligga när det slutat regna och det är fredag. Nej minsan nu blir det andra bullar. Jasså du drack en grogg för mycket, inte? asså det blev en halv flaska rött innan du fällde ihop ögonlocken, jaja....då kan du sitta där med skallebang och våndas över detta.
Jag och min lilla loppa och hennes kompis skall promenera över till IKEA och käka frukost för nio kronor. Bra med små pigga barn. Junior han är och lanar på kyrkan här i Angered. I tre dagar skall de hålla på. Bra initiativ av vår kyrka här ute i Nordost. Koll på ungarna och ändå får de syssla med sina dataspel....

Nu tar vi oss ett äpple innan vi knatar iväg. Vi brukar fixa detta på runt 2 timmar ungarna och jag. En fin morgonpromenad till frukostbordet på 14 km.fram och tillbaka. Vad mer kan man begära. Sedan blir det förmodligen lite skrot hävning nere på mitt fina Sportlife som har stans trevligaste personal. Snälla, vackra och glada jäntor. Vad mer kan en sliten typ som jag önska. tolv komma sju kilo har försvunnit från gubben och ni kan ju tänka er varifrån dessa har deserterat, Huvudet? Nää...det var inte snällt sagt men maggen och röven har sakta men säkert börjat ta mer normala former.
Nu tassar trollen oroligt omkring här utanför min skrubb, bast att ansluta annars sticker de. Hej så länge!
pappa B

Inga kommentarer: