lördag 12 maj 2012

Hu jeda mig vilken helg!?

Först och främst ligger GAIS nästan sist i serien och måst nu trimma dobbar på dojorna och tända till. De måste både få fart i benen och ställa in siktet på skotten framför mål. Eller rättare sagt försöka sig på att ta sig till motståndarnas mål och få bollen över linjen. Det har banne mig inte sett bra ut sedan seriestarten....

Idag börjar min uppladdning för nästa års Göteborgs Varv. Jag bestämde mig i morse att nu jäklar skall detta bli gjort, och inte enbart vara ett snack.
Jag åkte inte ner till stan för att beskåda trupperna som likt en färgglad orm, som tog sig från slottsskogen t.o.r. Vinden friskade på men det var ett fint löpväder. Kenya på alla tre tätplatser. En flygande holländska knep segern bland damerna och Guhild 80 log hela vägen under varvet...Det skall jag försöka också nästa år. I morgon börjar min träning och mitt upplägg och de som inte gillar att läsa om mitt tränande kommer jag förmodligen att tappa som läsare.
Naturligtvis skall jag fortfarande skälla som en Finsk spets, berätta skojiga episoder, kasta skit och kramas som förr, men det kommer minst ett inlägg i veckan om satsningen mot de 21 km runt Göteborg 2013.
Jag åkte ner till Liseberg idag för att skriva lite och ta några bilder från den stora Trädgårdsmässan som pågår där ända tills i morgon. Då auktionerar IKEA ut de möbler man har på utställningen och det blir lite extra priser på de buskar och morötter som utställarna inte orkar ta med sig hem igen.
Det blommade rejält inne i parken och massor av sugna tanter med gröna fingrar nöp och pillade på lökarna, Jag menar givetvis de som försäljarna hade i sina lådor. Det var liljor, rosor ja just name it, hundratals vackra blommor, buskar och bär. Man fick smaka gammal ost som helst av allt ville krypa därifrån, osten ja, Stilton från tidernas begynnelse, marmelad gjord på hagtorn var surt men gott ändå. Med andra ord en stressig men rolig dag. Väl hemkommen åkte vi en sväng upp till Anten och hälsade på.
Nu är dagen slut och jag med. "Prinsessan" sover borta hos sin kompis så det råder en ganska stillsam stämning här i lägenheten. kastar ett öga på min sida om Rallarmarschen 2012 innan jag fäller in vingarna för lite skönhetssömn. Ha det så fint. Wirre, nej jag ligger lågt med starka drycker just nu. Är yr i huvudet ändå :)
pappa B

"Zebran kan inte bli kvitt sina ränder"

Inga kommentarer: