fredag 25 maj 2012

Hujeda mig vilket tapp...

Victoriagatan i Göteborg
Tre Göteborgslag spelade ihop 1 poäng! Som väntat så åkte Häcken dit mot Elfsborg (Sveriges bästa lag idag, helt klart)  men att mina makrillar gav bort tre poäng till AIK, det köper jag inte. Nu får förbanne mig Hr Axén sluta fjanta och klappa medhårs, fram med läderpiskan, grabbarna missköter ju sitt arbete (som de har bra betalt för) och se till att det börjar spela fotboll. Mervan Celik får släppa tagen om kulorna och börja visa vad han kan och köp för Guds skull ett par större handskar till Sillanpää så han kan stoppa bollarna om han inte får tag i dem.
IFK slarvade bort sina tre poäng men fick i alla fall med sig ett hem, en liten tröst för de som älskar fotboll här i stan...

Festivaldax runt hela Göteborg och på Knarrholmen drar man igång redan i kväll. Här är det musik och artister av hög klass medan vi vanliga icke så musik intelektuella får hålla oss till svansvickande sambadanasande invandrare på Hammarkullefestivalen. Jag väljer det sistnämnda för egen del...
pappa B

Inga kommentarer: