fredag 11 maj 2012

Man kan hålla sig för skratt...


Det var egentligen meningen att jag skulle ha gått ner till Liseberg igår. Nu var vädret inte alls i mitt tycke och att slafsa omkring bland buskar och blader och förska va glader när regnet öser ner detta är inte min melodi. Just nu pågår en stor trädgårdsutställning inne i parken och jag skall göra ett reportage med vackra bilder till Villa Tidningen. Jag tar det i morgon var min tanke igår med förhoppningen att vädrets makter skulle stänga av vattensläppet och bjuda på lite uppehåll.
Jo hej du! det regnar om inte ännu värre idag så jag får chansa på morgondagen igen, sista dagen för utställningen dessutom så det är lite chansartat, men vadå. Men ni ser ju själva hur det ser ut utanför mitt köksfönster in speciellt upplyftande med andra ord....
Jag får fortsätta satsa på min ålderstigna kropp och försöka få till en ännu bättre matchvikt fram till den 7 juli. Kanske jag når ner till 85 pannor, det skulle kännas fint. Då har jag banne mig lämnat kvar inte mindre än 14,7 kilo och kan känna mig lagom taggad inför nästa års eventuella start i Göteborgsvarvet. Vem vet jag satsar nog på Rallarmarschen igen och tar då med mig hela familjen. Kvinnan och dottern får ta halva och grabben och jag promenerar hela, så får det nog bli....
pappa B

PS: Har precis talat med en av mina gamla vänner i byn och där är det närmare 80 cm snö kvar. Låter inte vidare upphetsande må jag säga:)


Inga kommentarer: