söndag 17 juni 2012

Ordning framför TV-apparaten...

Så var det så gott som slut öpå fotbollstittande framför dumburken. Sverige fegade sig ur EM-cirkusen efter första plattmatchen och utklassningen av England. Nu återgår vissa delar efter klockan 20 i rätt ordning igen.
"Halv åtta hos mig" fram till torsdag och sedan någon gammal deckare i repris, så rullar det på. Kvinnan sover i den korta hörnsoffan, jag sitter och halvnickar i massagefåtöljen och livet går sin gilla gång. Jag tackar högre makter för att datorerna kommit, facebook, min blog, hela världen framför näsan, datorn fyller 60% av mitt liv 30% går åt till träning 5% till arbete av olika slag och 5% sover jag.

Det svenska handboll landslaget vaknade tydligen upp efter fiaskot mot Montenegro och inser nu att man inte är världens bästa handbollslag. Någonting som vi, vid sidan av planen har vetat mycket länge. Hur man skall tackla sina strategier framåt inför stundande OS det återstår att se. Frågan är om man överhuvudtaget skall åka dit och bli utspelad igen? De två zoomiber som leder landslaget skulle har varit borat för mycket länge sen, men man kliar ju varandras ryggar här liksom i många andra organisationer och då går det som det går.

Det kostar dollar att hålla kungahuset vid liv
Nu är frågan, kommer det svenska kungahuset med åldersman Bernadotte i spetsen, att erska mer pengar till hovet när lilleprinsen är ute och bränner däck i sin BMW nere i frihamnen här i stan? Han ville ju ha påökning när jäntan gifte sig och att köra lyxiga racingbilar kostar ju också en slant. Men jag förmodar att BMW spänner bågen och sponsrar en hel del av prinshobbyn bara för att få synas. I övrigt står jag fast vid att kungahuset och hela dess verksamhet borde skrotas. Ge dem varsitt radhus i Täby och gubben kan få en normal fattigpension, för han har ju aldrig arbetat, Silvia kan få en ny kurs av SFI så socialsekreteraren förstår vad hon säger. Jäntorna och grabben kommer att klara sig utmärkt, spceiellt Vickan som varit så smart att hon gängat sig med en man av folket. Gå i kyrkan och be om syndernas förlåtelse så sover ni bättre i kväll.
pappa B

"Girigbuken och den feta suggan
blir nyttiga först efter döden"

Inga kommentarer: