onsdag 6 juni 2012

Tjopp, så blev jag av med mitt fina armband :(

Oj ,vad fint det var sa kvinnan och pillade på mitt nya fina magnetarmband. Jag har hört en del om detta med magneter, fortsatte hon. Samtidigt pillade hon upp låset och vips satt det på hennes handled. -Jag undrar om det hjälper mot mitt sus i örat sa hon och reste sig från stolen. Hon och jäntan hade packat klart och de skulle ge sig av till Jönköping och mormor. -Jag lånar det över helgen så får jag testa, det kanske blir bra, hos doktorn hittar de ju ingenting som hälper. Hon kom fram och gav mig en puss och så for de iväg.
Där satt jag med vidöppen mun och stirrade in i hallen. Mitt vackra armband var borta och käringen och jäntan med!

Nåväl, kan hon bli av med sitt susande öra (tror att det beror på stress på grund av på tok för mycket jobb) så vore det ju verkligen bra. Sämre kommer det absolut inte att bli, det är jag säker på. Jag får väl beställa mig ett nytt om jag inte skulle få tillbaka det här. En av mina gamla journalistkompisar, Ingemar "Ingo" Johansson beställde sig ett igår, han tände direkt.

Nu är grabben och jag ungkarlar och spelemän och jag skall skutta ner till gymmet. I morgon skall Santa Fen till doktor Lennart i Härryda och få nya bromsbelägg, sedan slappar vi lite och drar upp till Jönköping på fredag förmiddag nån gång.
Ikväll blir det räkor till far och son, action på TV och så 8 rätt på hästarna, ett 100%-igt superlir med andra ord. Kanske man knäpper sig en liten wirre också, vem vet? Vinner vi på travet så åker lille Stefan och jag (vi lirar ihop) upp till Fars Hatt i Kungälv och dricker en starkpilsner, det har vi bestämt. Någon av fruarna får köra upp oss och hämta hem oss igen, den saken är klar.
Ha nu en riktigt fin onsdag, gör honnör åt flaggan och sjung tyst så inte grannen tror att du är berusad. Vi svenskar har inte lärt oss att fira nationaldagen än, det behövs nog ett par tre generationer innan vi spottar ut snuset, slänger av oss kavajen och valsar ut på dansbanan....
pappa B

"En gammal räv går inte i fällan"

Inga kommentarer: