söndag 29 juli 2012

Jadu frk Johansson körningen gav ingen OS-medalj!

Nu skyller man på en punktering. Jajjamen, Emma Johansson fick punktering men kom ikapp klungan som såsade fram i regnet medan trion som gjorde sin utbrytning körde skiten av de andra i fältet. Det var starkt av hjälpryttarinnan till Emma, lilla Pallin som får mina grattulationer, hon slet verkligen för att försöka få lite fart på klungan. När det var 25 sekunders försprång så menade kommentatorerna att nu måste man nog vakna upp i klungan så att inte avståndet växer för då blir det betydligt svårare att komma ikapp och skaffa sig slagläge inför en spurt.
Det blev 55 sekunder ett tag och något slagläge fick ingen av de andra. Men den unga ryskan som kom från ingenstans och gjorde första rycket redan när det var 10 mil kvar hon höll färgen och gled leende över mållinjen som OS-trea. Med sig hem har hon förmodligen rejäl träningsvärk i rumpan, benen och ryggen. Men i trunken ligger en liten bronsmeddalj från London 2012, den väger med all sannorlikhet  upp värken.

Sveriges handbollsherrar vann över Tunisien på ett ganska övertygande sätt och det känns bra efter damernas blackout mot Danmark igår. Brasilien visade att deras favoritskap i fotbollsturneringen är väl så befogad, de spelade ut Vitryssland, lätt som en plätt.

Skogen contra havet?
Havet i all ära och dessutom närheten till de salta böljorna genom mitt boende här utanför Göteborg väger inte upp stillheten i skogen runt Vättlefjäll. Det måste vara min uppväxt och mina tidiga intressen, som gör att skogen det är min melodi. Mina besök vid havet renderar bara att jag blir pinknödig av allt vågskvalp medan jag kan sitta på en stubbe och lyssna på småfåglarna och rensa alla mina spirande tankar i skogen. Kolla in bilden på stenen, visst är det väl vackert med en liten sjö i bakgrunden och de raka starka träden som stolpar till himlens tak?
pappa B

Inga kommentarer: