söndag 21 oktober 2012

Tiden går och affärerna börjar julskylta?

Egentligen lever vi människor i en ständig transportsträcka. Vem som kommit på detta med månader och årstider vet jag inte men detta är ju helt onödigt. Varför heter januari januari? Den månaden har väl lika gärna kunnat heta juli? Hur kom man på att måndag skulle heta måndag och vem var det som kom på att det skulle kallas vår, sommar, höst och vinter?

När jag kraxande som en vissen skata vaknade klockan 6 så försökte jag tänka  mig att idag var det segdag den 4 bombay. Det fungerade faktiskt ända fram tills dess jag hörde tidningsbudet skramla utanför ytterdörren. Där kom tidningen som tog in mig i verkligheten igen, eller rättare sagt rutinerna igen. Söndagen den 21 oktober 2012 står det på varje jävla sida i alla tre delarna. Inte en endaste sida med segdag den 4 bombay!

Det är bara att gilla läget fast det gör jag inte innerst inne, det känner jag. Håller på att bli en gringubbe och snart får jag skicka efter nya gratis visitkort där det står Sveriges grinigaste gubbe på i stället för dem jag har nu. Vet ni om att författaren Dan Larsson och Ales fd. tidningskung, Ingemar Johansson (den levande) och jag har likadana visitkort. Fast de är snobbigare än mig och har glättad framsida medan jag har en matt yta. Appropå detta, ni är väl inte ett dugg intresserade av att veta det här. Nää, där ser ni! Tänk så mycket onödigt som sprids ut över världen varje sekund. Nu snurrar dina tankar lite och plötsligt så märker du att du sitter och tänker på en massa onödiga saker som inte alla är så viktiga om du tänker till en gång till.

Kliv upp, pussa din lilla gumma eller gubbe på panna och sätt på en panna tevatten. det är i alla fall ganska viktigt en söndagsmorgon. Vi hörs och kanske vi syns, vem vet.
pappa B

Inga kommentarer: