onsdag 31 oktober 2012

Utbrytarkungen strök med på grund av sprucken blindtarm...

Min mamma Elsa. Och mina barns farmor
Hon hade varit 106 år om hon levt idag.
Igår hade min mamma haft namnsdag om hon hade levat, idag hade hennes syster, min moster, haft namnsdag. Edit skall vi gratta idag. Jag hade struntat i att gratta min moster för det var en lömsk käring. Nej, jag säger grattis till alla andra Editar istället, lille Örns fru är en bland några jag känner.
Namnet Edit härstammar från keltiskan och är en sammansättning av ord för rikedom och strid. Och stred det gjorde min salige moster, fast om fel saker tyvärr....

Visste du att Eldkvarn låg på samma plats, som där Stockholms Stadshus ligger? Nä jag kunde väl tro detta. Då vet du inte heller att den 31 oktober 1878 så brann den där Eldkvarn upp, eller ner vilket man nu föredrar.
Stor sorg i underhållningskretsar blev det den 31 oktober 1926 då utbrytarkungen Harry Houdina kilade vidare. Den bojan kunde han inte komma ur. Dödsorsaken för denna våghalsige herra var en sprucken blindtarm! Ganska snopet med tanke på alla livsfarliga utbrytningsförsök som han ägnade nästan hela sitt liv åt.

The Supreme toppade Amerikas Top 40 med Baby Love den 31 oktober 1964, så nu vet ni det om någon skulle fråga.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hade bigrafen som brann upp i Porjus
Eldkvarn

Ghost

pappa B sa...

Ha ha nej det tror jag inte, fast vem vet kanske före min tid :)