tisdag 12 februari 2013

Makt demonstration av spårvagnsförarna eller?


Längst nere under viadukten stannar vagnarna idag?
Det är djävligt lätt att bli irriterade när man kommer med vagnarna till Angered. En del av förarna, förmodar att det är på ren djävulskap de stannar nästan mitt emellan Storås och Angered under viadukten och släpper av. Om man frågar varför så fräser de bara och en del ger helt enkelt tusan i att svara. När folket klivit av så kör de fram och stannar vid den rundaskylten på bilden och där står de och väntar tills vagnen som är framför dem åker. Då kör de fram en liten bit till och släpper på passagerarna. Ett djävla ofog av en del förare. Ser ni spårvagnen på bilden så förstår ni varför de som tvingas gå den här biten fram till hållplatsen är minst sagt förbannade, speciellt om det regnar eller snöar som det ofta gör nu för tiden..Göteborgs Spårvägar skall få svara på den här frågan och jag kommer att redovisa svaret, förhoppningsvis i morgon...

Lille Länsman, alias Jeppe på berget och jag han med en liten gofika idag. Här laddar han upp med ett nybakat pecanwienerbröd och han var så changtil att han bjöd mig på dagens fika. Han var ganska kaxig för han hade satt gårdagen dubbel som gav 55 x pengarna. Gubbaskrället lirar alltid en femtilapp och han är säkerheten själv då det gäller att pricka in DD.
Borta i Kvänum hade hans lilla dotter just precis satt på kaffepannan och jag han med och krama om hans fru, lilla prinsessan Barbro innan han dök upp...

Syndigt gott och onyttigt brukar det bli en del kvällar, inte bara under fredagsmyset. Nejdå, det går lika bra att synda en annan dag i veckan här hos oss. Jag vet! Det sätter sina spår där de inte skall och det ör jag själv som får lida för det, så sluta fjanta er ni avundsjuka gubbar ute i världen. Smördegsknyten fyllda av stark och god ost, lite finhackad purjolök och annat smått och gott. Pappa B fixar detta lätt som en plätt vilken dag som helst. Mums filibabba!

Nu skall jag sätta mig i massagefåtöljen och vila min gamla lekamen.  Det är min vilodag idag så fattas bara. Ni vilda människor runt omkring får ha det så bra ni med. Kanske jag hoppar in här igen en gång till idag, vem vet.
pappa B

Inga kommentarer: