måndag 1 april 2013

Naturen är vacker just nu...

...kolla vilka vackra färger. Just nu i brottet mellan vår/sommar så får sig naturen en extra kick. Det är som om kraften för att komma tillbaka blossar upp med hjälp av alla färger.
Detta är den mossmark som ligger vid ena delen av den lilla Mölnesjön uppe i Rannebergen. Där ligger den mitt ibland höghus och villaområden.
När jag joggar min sjörunda eller tar en lång promenad runt alla sjöarna här uppe i Vättlefjäll så passerar jag flera vackra ställen och har möjligheten att se hur den förändras vecka från vecka. Nu tar det inte alls så lång tid innan snåriga buskar skymmer utsikten ner mot sjön även här uppe på mossen.
Naturens målare är frikostiga med sina färger just nu. Det är bara att gå ut och njuta för fullt.
pappa B

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kallar du det här för en vacker bild...
Ser ut som vid soptippen i Boden Ha..ha..
Ta nu och packa ner era paraply som ni använder i Göteborg...
för dom lär ni få använda i Benidorm.
Såg på väderkartan att det skulle bli regn där...
ja troligtvis även storm.
Önskar er alla en bra resa...
för ni valde ju själv denna resa.
Kusin B.

pappa B sa...

Avundsjuk och gnälligare än en gammal dörr, Negativ till tusen, jag har hört det förr.
Sitt du uppe i Boden och kolla in väderleken i Spanien, det är det närmsta solen du kommer :)