tisdag 21 maj 2013

"Äntligen efter 56 år så fick jag se en levande björn"


Så skrev Kjelle Viklund en av mina verkligt goda vänner hemma i Porjus. På vägen mellan Gällivare och Porjus dök den här krabaten upp. Sprang tvärs över vägen och stannade och gick upp på bakbenen. Givetvis hade Kjelle med sig kameran i handskfacken men det var låst så det tog en stund innan har kunde föreviga nallen inne i skogen. Det verkar vara en fjolårsunge, nyfiken och inte lika rädd som gammelbjörnarna.
Kanske stöter vi på den här figuren när vi traskar fram i årets Rallarmarsch, vem vet? Jag lånade bilden av Kjelle för att visa er alla mina vänner vilket fantastiskt landskap Lappland är. Här finns allt inklusive turister.
Snyggt jobbat Kjelle jag lyfte fram björnen en bit för att alla skulle få se så fin den är.
pappa B

Inga kommentarer: