måndag 6 maj 2013

God morgon världens alla barn, här sitter det en gubbe och är smådeppig.

Nybliven monark, här på sin Eriksgata genom Västra Götaland.
På bilden är han uppe i Åmål och där gick man man ur huset för
att vinka till vår vattenkammade kung.
Just det, smådeppig är rätta ordet. Jag får ingen som helst ordning på mina bilder. det saknas några filer som försvunnit då jag laddade ner något gratisprogram som jag inte tycket om utan plockade bort, då följde en programfil (x86) och MSXML 3.0 med i samma veva och detta blockar nu all bearbetning av mina bilder + överförandet mellan de olika medier jag jobbar med och mot. Så kan det bli och en fotograf som inte kan jobba med sina bildar han sitter med andra ord med skägget i postlådan. Nåväl, jag har för kort skägg och ingen postlåda så jag kanske kan få löst detta under dagen om Gud är god och skorna håller.

Derby dags då det nedflyttade GAIS skall möta det uppflyttade ÖIS i superettan. Mer än 6000 biljetter är sålda och det kommer att bli fullt ös på arenan klockan 19.20 (jävla konstig tid att starta på) ikväll, då domaren blåser igång matchen. Om jag skall dit, nej tack jag avstår. Hur går det då, jo GAIS-klacken skanderar i gammal go stil och ÖIS-fansen sitter med sin halsdukar och gungar, de gör inte mycket väsen av sig. På plan vinner GAIS med 4-1 och jublet fortsätter runt Gamle Port till långt in på natten.

Hittade lill-kungen på mitt webbalbum och han får fylla ut idag då alla andra bilder är låsta. Ha det så skönt, jag tränar för att orka med Remixen på onsdag nere på Park Lane med supertaggade Gregg och hans sköna bönor.
pappa B

"En naken man är inte rädd för ficktjuvar"

1 kommentar:

Anonym sa...

Om Du vet vad filerna som saknas heter Googla efter dem och ladda ner dom