onsdag 10 juli 2013

Natt i Arjeplog....

Efter en fantastisk upplevelse hos Tommy och Lotta Svensson i Båtsouj så gick jag och skulle ta mig en sista kopp kaffe vid elden. Rrunt kaffehurran satt ett helt gäng glada människor och vem tror ni sitter i mitten?
Jo, Christina Falkengård, den legendariske journalisten, kvinnan som verkligen har satt Inlandsbanan på kartan. Gruppen av alla glada människor var givetvis deltagarna på en av hennes specialdesignade resor med Inlandsbanan. Hennes bok -Boken om Inlandsbanan- har ju fått upp ögonen på folk om att man kan uppleva vårt vackra land genom att välja att åka rälsbussen inne i landet än snabbtåg, flyg och egen bil.
Ni som är osäkra på att ge er iväg på egen hand, kolla upp på www.inlandsbanan.se när Christina arrangerar sin nästa resa. Ni kommer aldrig att glömma detta, jag lovar.


Jag hade jobbat klart och istället för att sova helt ensam i en kåta så liftade jag med Christina och hennes gäng till Arjeplog. Nu gäller det att hitta en buss som tar mig till Arvidsjaur så jag kan ta mig vidare ner mot Vilhelmina. Har ni spänt fast säkerhetsbältet.
pappa B

1 kommentar:

Anonym sa...

ha ha, man är väl ingen självplågare! och de t o m på semestern. nej du.

margareta