onsdag 10 juli 2013

Räddaren i nöden heter Sten-Åke!


Så här ser han ut. Efter 12 bilar där förarna log med hela ansiktet och glatt vinkande blåste förbi, ansåg jag att nu har nog pappa B skitit i det blå skåpet och började se mig om efter en plats att börja bygga hus på så stannade en bil. Sten-Åke heter grabben vid ratten. Slagnäs frågade jag, hopp in svarade han och jag fick en fin åktur ner till Slagnäs Central.

Med två timmar tillgodo innan Inlandsbanan tutar, stannar och plockar upp mig så sitter jag nu i solen och äter en banan.


Han med en rundtur i byn som tog fyra minuter och 11 sekunder, sedan var byn slut. Har ju dock hunnit med 50% av sevärdheterna då jag besökt samelägret men missat strutsfarmen. Det får bli en annan resa.
Så här nära Vilhelmina har jag aldrig varit i år.
pappa B



Inga kommentarer: