fredag 5 juli 2013

Så här nära Vilhelmina har jag inte varit tidigare!

Inte innan senaste gången jag var här. Roligt folk på tåget och jag har oroat mig för de beryktade, misstänksamma
 "surjämtarna" jag hört talats om.
Här ombord finns det ett par stycken. Två brudar och två killar. Brudarna hoppar ut och tjuvröker vid varje stopp eller går på toa. Grabbarna tar det lugnt och dricker vin. Glada figurer som river ner det illasinnade ryktet om "surjämtarna"


Skål säger grabbarna och klingar med plastmuggarna. Nu har vi passerat Ångermanland och glider in med tjutande sirener i Lappland. Det gamla Porjushjärtat byter slagtakt och lugnar ner sig i boetten.
Närmar mig barndomens vagga. Och backar tillbaka ett par meter för att släppa av en resenär. Ensam på spåret är detta inga problem. Ronny "Kamprad" fixar detta lätt som en plätt.
pappa B

Inga kommentarer: