torsdag 11 juli 2013

Vilhelmina herre I come!



Sveriges gladaste man angjorde perrongen i Vilhelmina C efter att ha stoppat in en superb räksallad hos Martin Bergmans Fisk, som ligger i Vilhelmina Norra ( Lyxigt ned två stationer, 5 min emellan). Festligt med lite kantareller bland räkorna.
Den söta lilla servitrisen gav mig tyvärr vitlöksdressing till salladen. Jag älskar vitlök, men inte så mycket tillsammans med  räkor.


En starköl höll vitlöken under kontroll och ingen skugga skall falla över den söta lilla servitrisen.


I Vilhelmina är man rädd om sina innevånare och placerar ut parkbänkar lite här och där. Den här fanns innan backen upp mot hotell Vilhelmina började.
Jag satte mig för att testa och passade på att botanisera bland allt ogräs efter vägrenen. Ikväll blir det "Lapp-Lisa" och kanske lite annan kultur.
pappa B

Inga kommentarer: