torsdag 1 augusti 2013

Kolla vilken liten gullig kompis jag har....

Vi skulle träffas idag för att prata lite sponsring inför vårt fiskeprojekt "58 vatten på 365 dagar". Då dök hon upp med ett vackert paket under armen, flinae och sa, -Grattis Dunderklumpen, det är ju din dag snart så du får en present redan idag, och så kom det där finurliga lilla leendet. -Du måste öppna det nu!

Under våra korta fisketurer så här långt så har jag jäklas lite med hennes förkärlek till rosa. Hon har nästa alltid en eller ett par rosa drag/spinnare/jiggar i lådan, hon har rosa lina på rullen och, ja lite rosa överallt.

Vad tror ni att jag fick i paketet?
Just det, jag fick en rosa liten Morakniv i slida och en vacker rosa Vattenflaska. Jag förstår vinken. Håll käft om allt rosa i framtiden, fiska på bara. :)

Naturligtvi fick hon en kram vi skrattade gott och numera kan jag stoltsera runt i skogen med en liten rosa Moring (vass som ett rakblad) i bältet och en lika rosa vattenflaska i ryggan. Tack lilla Dockan Frida, du e allt en go liten e du!
pappa B

Inga kommentarer: